De roeisloepen verzamelen voor de start in de Nieuwe Willemshaven. De startlijn loopt van het KNRM gebouw naar de tegenovergelegen wal.
Boeienkleuren: R=rood, Ge=geel, Gr=groen, GZ=geelzwart (kardinaal), HT=HT-boei, tijdwaarneming herkenbaar aan spandoek/bord TIJDWAARNEMING
Na de start:
aan bakboord houden: aan stuurboord houden:
Groen havenhoofd Rood havenhoofd
N Ge P26 R, P9/BO46 GZ mag dus aan beide zijden gepasseerd worden
M Ge P24 R
P22 R
Zie ook HT ROUTEAANWIJZINGEN 1
Tijdwaarneming P7 Gr
L Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
K Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan P5 Gr
J Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
P-GAS 1 Ge
I Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
H Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
G Ge P3 Gr
F Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
E Ge P1A Gr
D Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
C Ge P1 Gr
BS27 Gr
B Ge hou zo veel mogelijk de bakboord zijde aan
BS25 Gr
Na de A Ge stuurboord uit naar de BS24 R,deze mag aan beide zijden gepasseerd worden maar het vaarwater moet zo snel mogelijk overgestoken worden ivm de veiligheid.
Dan richting BS-H Ge Deze dus aan stuurboord houden
Tijdwaarneming (motorvlet Blauwe Slenk)nabij BS22A R,( boei staat niet op de kaart)
Houdt deze aan BB en de gele tonnen aan SB.
BS22A R- Tijdwaarneming BS-H Ge
Zie ook HT2013 ROUTEAANWIJZINGEN 2
BS22 R BS-G Ge
BS20A R BS-F Ge
BS20 R BS-E Ge
BS18A R BS-D Ge
BS-C Ge
BS-B Ge
BS18 R BS-A Ge
BS15 Gr Let op: Nu BS16 R aan SB houden BS16 R
BS13 Gr BS14 R
BS11A Gr BS12A R
BS11 Gr BS12 R
BS9 Gr BS10 R
BS7A Gr Let op: Nu BS 8 aan BB houden BS8A R
BS8 R PG-J Ge
PG-I Ge
BS6 R PG-H Ge
LET OP! DE EERSTVOLGENDE GELE TON IS DE PG-H Ge.
AAN BAKBOORD HIERVAN LIGT DE TIJDWAARNEMING URSUS, DE ROEISLOEP HOUDT DE URSUS AAN BAKBOORD EN DE PG-H Ge aan stuurboord
Zie ook HT2013 ROUTEAANWIJZINGEN 3
BS4A R PG-G Ge
PG-F Ge
BS4 R PG-E Ge
PG-C Ge
BS2 R PG-B Ge
PG-A Ge
Pannewrak Ge-Zw
VL10 R
Hou op de brede Vliestroom zoveel mogelijk de rode zijde van het vaarwater.
hou zo veel mogelijk de stuurboord zijde aan!
VL8/WM1 GZ
VL-NBW Ge
VL-6 R
LET OP! Er staat hier veel stroom. Stuur bijtijds op naar de VL4/SGZ1 boei
Zie ook HT2013 ROUTEAANWIJZINGEN 4
SGZ1 Tijdwaarneming (ms Octans) VL4/SGZ1 GZ (ingang Schuitengat)
LET OP! Algemene opmerking: BLIJF IN HET SCHUITENGAT ZO DICHT MOGELIJK BIJ DE GELE TONNEN !!!
aan bakboord houden: aan stuurboord houden:
SGZ-A Ge hou deze zijde aan
SGZ-B Ge hou deze zijde aan
SGZ-C Ge hou deze zijde aan
SGZ-D Ge hou deze zijde aan
SGZ-E Ge hou deze zijde aan
SGZ-F Ge hou deze zijde aan
SGZ-G Ge hou deze zijde aan
SGZ-H Ge hou deze zijde aan
SGZ-I Ge hou deze zijde aan
SGZ-J Ge hou deze zijde aan
SGZ-K Ge hou deze zijde aan S5 Gr
Hier de Slenk zo snel mogelijk oversteken .
Let op kruisende scheepvaart! Hier geldt het BPR.
S3 Gr S4-R
SG2-S1 GZ Oranje Blaas
SG3 Gr (laatste verplichte boei)
Vanaf hier bepaalt u zelf uw koers naar de havenmond van Terschelling op basis van stroom- en windrichting.
In de haven tussen het bord FINISH aan stuurboord en bakboord het MS Midsland is de
FINISH
LET OP! . DEZE BOEIENLIJST IS DOOR DE DYNAMIEK VAN DIT VAARGEBIED AAN VERANDERING ONDERHEVIG. VIA EMAIL EN WWW.HTROEIEN.NL ZULLEN WIJ U TOT 9 MEI 2013 20.00 U. INFORMEREN OVER EVENTUELE WIJZIGINGEN.
De door de stichting Harlingen Terschelling Sloepevenementen verstrekte gegevens met betrekking tot de HT roei race 2013 op 10 mei 2013 zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik tijdens deze roeirace. Voor de gebruikte kaartgegevens is toestemming verleend door de Hydrografische Dienst.
Stentec Software is ons bij het tot stand komen van de routeaanwijzingen zeer behulpzaam geweest.
Gebruikte kaartgegevens zijn slechts bedoeld als aanvulling op de boeienlijst en niet geschikt voor navigatie.
De boeienlijst zoals boven vermeld is bindend m.b.t. de HT race 2013